Razveza zakonske zveze – kako postopati?

Poznamo dva načina razveze zakonske zveze:Razveza zakonske zveze je za vsakega posameznika ena izmed bolj travmatičnih izkušenj, žal pa je v veliko primerih to tudi edina smiselna rešitev v dani situaciji. Kljub vsemu je pomembno, da v danih okoliščinah dobimo čim več informacij in podpore.

• sporazumna razveza zakonske zveze,
  • nesporazumna razveza zakonske zveze (tožba enega izmed zakoncev).

Sporazumna razveza zakonske zveze

razveza zakonske zveze

Sporazumna razveza zakonske zveze poteka tako, da oba zakonca pred pristojnim sodiščem podata predlog za sporazumno razvezo zakonske zveze. Razloga ločitve v tem primeru ni potrebno navajati. Še preden pa zakonca na pristojno sodišče vložita predlog za sporazumno razvezo zakonske zveze, se morata dogovoriti o delitvi premoženja ter o morebitnem skrbništvu nad otroci, njihovi vzgoji, preživljanju in izobraževanju. Zakonca se morata nato oglasiti še na CSD-ju (centru za socialno delo), kjer se s strokovnjakom posvetujejo o njunih rešitvah. Posveta se morata nujno udeležiti OBA zakonca, saj se v nasprotnem primeru šteje, da je bil predlog za sporazumno razvezo umaknjen.

Če se zakonca o razvezi zakonske zveze ne moreta sporazumeti, sledi razveza na podlagi tožbe. Eden od zakoncev jo vloži pred pristojnim sodiščem. Razlog za razvezo na podlagi tožbe je lahko le nevzdržnost, krivda pa se v postopku ne ugotavlja in niti ni pomembna. Prav tako se izvede pogovor na centru za socialno delo, kjer se starša s strokovno pomočjo poskušata dogovoriti o vprašanjih, ki se tičejo otrok.

Delitev premoženja pri razvezi zakona

V obeh primerih – sporazumni in nesporazumni razvezi pa prihaja do delitve premoženja. Odvetniki za družinsko pravo vam bomo pri delitvi premoženja pomagali zagotoviti vse vaše pravice, ki vam pripadajo. Zraven delitve premoženja pri razvezi zakona, odvetniki za družinsko pravo poskrbimo tudi za pravice do otrok, njihove vzgoje in preživljanja. Pomagamo tudi pri zagotavljanju pravice do preživnine, predvsem pa skrbimo za otrokov dobrobit in njegovo korist.

Razveza zakonske zveze je dolg in boleč postopek

Postopek za razvezo zakonske zveze je nemalokrat dolg in stresen, predvsem pa čustveno zelo naporen. Prav zaradi navedenih razlogov je nujno potrebno, da vas skozi – za posameznika izjemno boleč postopek – vodi oseba, ki ni čustveno vpletena v situacijo, je podučena o postopkih in podkovana s strokovnim znanjem, predvsem pa vam bo med postopkom samim nudila oporo.

V naši odvetniški pisarni boste našli prav to. K nam se lahko zatečete zgolj po pravni nasvet, lahko pa nas zadolžite za vodenje postopka razveze zakonske zveze. Stali vam bomo ob strani, vas podpirali in vam razvezo zakonske zveze skušali čim bolj olajšati.